Контрольні роботи із зарубіжної літератури

                                               Контрольні роботи 5 клас


Контрольна робота №1 з теми «Казки народів світу»  5 клас
1 варіант
Рівень І   
1. Укажи, що називають фольклором:
     а)  усну народну творчість;
     б)  твори письменників, написані різними мовами;
     в)  твори письменників, перекладені українською мовою.
2.  Влучний вираз повчального змісту, що має висновок – це…
     а)  загадка;       б)  приказка;     в)  прислів’я.
3. Укажи, який з наведених прикладів є приказкою:
     а)  Рука руку миє, а обидві чисті;            б)  Рука руку миє, а обидві обмивають обличчя;
     в)  Рука руку миє.
4.  Укажи, в якому з наведених прикладів є протиставлення:
     а)  Перемога не приходить від лежання;
     б)  Ледар пітніє під час їжі, а під час роботи мерзне;
     в)  Нічого не роблячи, вчишся робити погано.
5.  Вирази типу «Жив-був собі…», «У тридев’ятому царстві жили-поживали, добра наживали…» тощо – це…
     а)  зачин;        б)  початок;     в)  повтор?
6. Найдавніший вид казки - це :
а) казки про тварин;               б) героїчно – фантастичні казки;          в)побутові казки
7. У казці « Пензлик Маляна» хлопцю допоміг одержати пензлик:
 а) сивобородий дідусь;                         б) Малян сам заробив гроші і купив пензлик;
 в) Шкільний учитель.
8.До якої збірки входить казка про Сіндбада - мореплавця:
 а) Українські народні казки;                     б) «Тисяча і одна ніч»;
 в) Літературні казки.
9.      Синдбад був …
    а) лікарем;             б) купцем;                   в) моряком.
10.  Шакала Чандараву видали перед звірами:
А) його ображені родичі;        Б) фарба, що почала злазити;
В) його власне виття.
11.Назви ознаки народної казки серед поданих:
А) має автора;
Б) може мати кілька варіантів;
В )написана прозовою мовою;
Г) існує тільки в одному варіанті;
Д) створена народом;
Е) боротьба добра і зла;
Ж) змальовує події тільки в умовному казковому часі та просторі;
З) змальовує події як в реальному , так і в умовному казковому часі та просторі.
12.Про що мріяв Малян? Чи здійснилася його мрія?
13. Продовжіть речення.
 Зарубіжна література – це
Оригінал – це
Переклад - це
14.Знайти відповідність між твором та країною, де він був написаний (одна зайва)
1. «Фарбований шакал»
А. Арабська казка
2. «Іссумбосі, або Хлопчик – Мізинчик»
Б. Китай
3.  «Пензлик Маляна»
В. Індія
4. «Синдбад - Мореплавець» 
Г. Японія



 
                                5 клас  Контрольна робота з теми «Казки народів світу

ІІ варіант
Рівень І   
1. Укажи, який із вказаних жанрів художніх творів є фольклорним:    
      а)  повість;         б)  оповідання;      в)  прислів’я.
2.  Як співвідносяться між собою поняття «фольклор» і «усна народна творчість»?
     а)  Визначають одне й те саме явище;
     б)  фольклор – це наука про усну народну творчість;
     в)  фольклор – ширше поняття, яке містить у собі усну народну творчість.
3. Укажи, який з наведених прикладів є приказкою:
     а)  Доля сміливого любить;
     б)  Сміливого доля любить, а боягуза цурається;
     в)  Сміливому доля посміхається, а до боягуза спиною повертається.
4.  Укажи, в якому з наведених прикладів є протиставлення:
     а)  Не проси груш у тополі;     б)  Підходить, як баран до свята;
     в)  Мати любить ніжно, а батько грізно.
5.  Приховане зображення людей у вигляді звірів використовується в:
     а) фантастичних казках;   б) казках про тварин;     в) побутових казках.
6. Учитель з казки « Пензлик Маляна» здивовано витріщив очі , а потім як гаркне:
 а) «Злидар! Малювати , бачте, йому захотілось. Ану, геть звідси!»
 б) «Малювати , бачте, йому захотілось. Ану, заходи у клас».
 в)»Малювати , бачте, йому захотілось. Йди до іншого вчителя».
7. Казка про «Сіндбада - мореплавця» - це казка:
 а) про тварин;            б) побутова;            в) пригодницько – фантастична.
8.«Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик» — це …
    а) індійська народна казка;       б) китайська народна казка;     в) японська народна казка.
9. « Панчатантра» у перекладі звучить:
А) «Звірі, що розмовляють»;
Б) «Пять кошиків житейської мудрості»;
В) «Фарбований шакал»
10. Маляну чарівний пензлик подарував:
А) батько;                     б) сивобородий дідусь;           в) Шахразада.
11.Назви ознаки літературної казки серед поданих:
А) має автора;
Б) може мати кілька варіантів;
В) написана прозовою мовою;
Г) існує тільки в одному варіанті;
Д) створена народом;
Е) боротьба добра і зла;
Ж) змальовує події тільки в умовному казковому часі та просторі;
З) змальовує події як в реальному , так і в умовному казковому часі та просторі.
12.  Назвіть героїв казки «Фарбований шакал».
13.   Продовжіть речення.
 Зарубіжна література – це
Оригінал – це
Переклад – це
14.Знайти відповідність між твором та країною, де він був написаний (одна зайва) 

1. «Фарбований шакал»
А. Арабська казка
2. «Іссумбосі, або Хлопчик – Мізинчик»
Б. Китай
3.  «Пензлик Маляна»
В. Індія
4. «Синдбад - Мореплавець»  


Контрольна робота № 3
Природа і людина
І варіант
І рівень
1. Опис природи у художньому творі – це…
          А) сюжет;        Б) антитеза;    В) пейзаж.
2. Пронизливий вітер, мовчазні вершини гір, гомінка річка – це…
          А) метафори;   Б) епітети;      В) гіпербола.
3. Поезія – це твори, написані мовою …
         А) римованою;    Б) звичайною,   В) неорганізованою
4. Кличка собаки Джинжер в перекладі означає:
        А)   кусати,  Б) гавкати,   В) імбир
5. «Мила пісенька вести…» - це слова з вірша…
       А) Гете,   Б)  Джона Кітса,   В) Гейне.
6. Оповідання Е.Сетона-Томпсона «Снап» входить до збірка…
  А) «Тварини-герої»,   Б) «Маленькі дикуни»,   В) «Тварини, яких я знав»
7. На яке свято герой оповідання «Снап» отримав незвичайний подарунок?
       А)  Різдво,        Б) Хеллоуїн,     В) Новий рік.
8. Ферма, на яку приїхав герой належала братам…
      А) Бедленським,     Б)  Хілтонам,     В) Пенруфам 
9. З якою проблемою постійно стикалися господарі ферми?
     А) погана погода,  Б) неврожай,  В) вовки.
10. З допомогою чого герой підняв пораненого Снапа на сідло?
     А) з допомогою хлиста,                Б) з допомогою Хілтона,
                             В) зробив це власноруч.                                   5 б.

ІІ рівень
1. Встановіть відповідність
  1. «Про коника і цвіркуна»                   А) Генріх Гейне
  2. «Нічна пісня подорожнього»            Б) Джон Кітс
  3. «Задзвени із глибини…»                   В) Е. Сетон-Томпсон
  4. «Історія бультер’єра»                       Г) Й.В. Гете               2 б.     
ІІІ рівень
Дайте відповіді на питання

1.  Чого навчають нас вірші Джона Кітса, Йоганна Гете та  Генріха Гейне?


2. Чому героя оповідання Ернеста Сетона-Томпсона господаря бультер’єра можна назвати надзвичайно доброю людиною?

4 б.



Контрольна робота № 3
Природа і людина
ІІ варіант
І рівень
1.  Ернест Сетон-Томпсон – це  письменник, який писав про…
          А) подорожі;    Б) тварин;    В) війну.
2. Листячко перешіптувалося, ніч заглядала у віконце, хмари бігали одна за одною – це…         
         А) метафори;      Б) епітети;         В) гіпербола.
3. Поетичні твори – це твори, написані мовою …
        А) звичайною;     Б) римованою,   В) неорганізованою
4. Кличка собаки Снап в перекладі означає:
        А) кусати,             Б) гавкати,          В) гострий
5 «Поезія землі не вмре ніколи…» - це вислів з вірша…
        А) Гете,                 Б)  Джона Кітса,    В) Гейне.
6. Друга назва оповідання Е.Сетона-Томпсона «Снап»…
        А) «Історія бультер’єра»  Б) «Історія вовка»,   В) «Пригода на фермі»
7. Де рятувався герой оповідання «Снап» від зубів маленького собачки?
         А) на столі,           Б) на дивані,          В) на кухні.
8. Яку рису характери виділяє автор у Снапа як головну?
        А) жадібність,    Б) спритність,  В) безстрашність.
9. Про що постійно сперечалися власники ферми?
        А) яка порода собак найкраще впорається з вовками,
        Б) як найкраще доглядати за вівцями,
        В) хто з них кращий господар.
10.Безстрашного Снапа було поховано…
        А) біля річки,     Б) на місці його загибелі,    В) на пагорбі за фермою  
      5 б.
ІІ рівень
1. Встановіть відповідність
    1. «Снап»                                                А) Генріх Гейне
    2. «Задзвени із глибини…»                   Б) Джон Кітс
    3. «Нічна пісня подорожнього»                   В) Е. Сетон-Томпсон
    4. «Про коника і цвіркуна»                   Г) Й.В. Гете                             2 б.
ІІІ рівень
Дайте відповіді на питання

1. Якою спільною темою поєднані вірші Джона Кітса, Йоганна Вольфганга Гете та Генріха  Гейне?

2. Чому героя оповідання Ернеста Сетона-Томпсона Снапа можна назвати незвичайною собакою?
4 б

Контрольна робота № 5 з теми «Сила творчої уяви»   5 клас
І варіант
   Завдання 1 – 6 мають по чотири відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і запишіть її в зошит.
1.      Л.Керролла називають в Англії письменником
А) найкумеднішим;                  б) найзагадковішим;    
  в) найцікавішим;                   г) найуспішнішим
2. Справжнє ім’я Л.Керролла
А) Чарльз Лутвідж Лідделл;                   б) Чарльз Лутвідж Доджон;
В) Чарльз Лутвідж Черч;                        г) Чарльз Лутвідж Чешир
3. Марина Цвєтаєва – відома письменниця з
А) Франції;             б) Польщі;               в) Німеччини;               г) Росії
4. Батько М.Цвєтаєвої був засновником і першим директором
А) Музею мистецтв;                                б)Театру опери  і балету;
В) Галереї мистецтв;                             г) Публічної бібліотеки
5. Книга Л.Керролла «Аліса у Країні Див» за жанром
А) повість;              б) казка;                в) п’єса;                г) повість-казка
6. Кого наздоганяє Аліса під час своїх пригод?
А) Мишу;           б) Ящура Крутихвоста;            в) Білого Кролика;           г) Жабуна
   Завдання 7 - 9 передбачають установлення послідовності / відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть відповідь у зошит.
   7. Установіть сюжетну послідовність імен літературних героїв, які згадуються у  вірші М.Цвєтаєвої «Книги у червоній палітурці».
   А Принц             Б Том Сойєр          В Злидар             Г Гек Фінн
8. Кому належать ці слова:
«Іншої ради нема. У нас у всіх не всі вдома. У мене не всі вдома. У тебе не всі вдома».
9. Установіть відповідність між персонажем і висловлюванням.
   1 Король                            А «Ви ж простісінька колода карт!»
   2 Білий Кролик            Б  «…ти не маєш ані гадки, що то за чудова річ –
                                               Рачача Кадриль»
   3 Риб’ячий Делікатес       В «А в морі черевики й чоботи мастять тріскою,
                                                щоб      вони                  не тряскалися!»
   4 Грифон                           Г «Це тільки дурні вигадують про твій дур!»
                                              Д «Мовчати в залі суду!»
10. Встановити послідовність подій тексту:
1.      Зустріч двох лакеїв.
2.      Пекельний гармидер у будинку.
3.      Герцогиня з немовлям.
4.      Чеширський кіт.
5.      Розмова Аліси з Герцогинею.
6.      Перетворення немовляти на порося.
7.      Бесіда дівчинки з Котом.
8.      Пробудження Аліси на березі річки.
Завдання  відкритої форми.
11. Охарактеризуйте улюблений образ з твору Л.Керролла «Аліса у Країні Див».

                  Контрольна робота №5 з теми «Сила творчої уяви»   5 клас
ІІ варіант

   Завдання 1 – 6 мають по чотири відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і запишіть її в зошит.
1.      Який відомий університет закінчив Л.Керролл?
А) Кембриджський; б) Оксфордський; в) Дублінський; г) Гарвардський
2.  Перша книга М.Цвєтаєвої називалася
А) «Дитинство»; б) Бродячі артисти»; в) Вечірній альбом»; г) «Роси на травах»
3. Чиє дитя перетворилося на порося у творі Л.Керролла «Аліса у Країні Див»?
А) Чирвової Королеви; б) Герцогині; в) Кухарки; г) Капелюшника
4. Улюблена фраза Королеви:
А) «Винагородити!»; б) «Відрубати голову!»;
В) «Вигнати!»;           г) «До в’язниці!»
5. Який художній засіб використано в рядку вірша «Книги в червоній палітурці» М.Цвєтаєвої «О золота ця сторона!»?
А) епітет; б) порівняння; в) олюднення; г) уособлення
6. Що потрібно робити людям, аби світ творчої уяви залишався відкритим назавжди?
А) багато читати;    б) фантазувати;    в) сприймати книги і розумом, і серцем;
Г) обговорювати прочитане з рідними  і близькими
   Завдання 7 - 9 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть відповідь у зошит.

   7. Установіть сюжетну послідовність подій у творі Л.Керролла «Аліса в Країні Див».
        А Аліса розмовляє з Синьою Гусінню;
        Б Аліса падає в кролячу нору;
        В Аліса свідчить на суді у справі при викрадення пиріжків;
        Г Аліса розмовляє з Герцогинею у неї вдома
   8. Кому належать ці слова:
«Недолюблюю котів?! А ти б їх долюблювала на моєму місці?!»
   9. Установіть відповідність між персонажем і висловлюванням.
        1 Герцогиня                        А «Чим крук схожий на капшук?»
        2 Чеширський Кіт               Б « Котові й король не указ»
        3 Капелюшник                     В «Як ся маєте?»
        4 Аліса                                  Г «Мораль є всюди, треба тільки знайти її!»
                                                      Д «Ляси – це баляндраси!»
10.Встановити послідовність подій тексту:
1.      Збільшення росту Аліси.
2.      Озеро, створене дівчинкою.
3.      Міркування Аліси.
4.      Зменшення росту за допомогою віяла.
5.      Купання в солоному озері.
6.      Розмова з мишею.
7.      Стежка до чарівного саду.
Завдання 11 відкритої форми.
11. Охарактеризуйте улюблений образ з твору Л.Керролла «Аліса у Країні Див».

Контрольна робота № 6
Сучасна література. У колі добрих героїв
І рівень
1.  Твори  Роальда Дала піднімали питання:
А) виховання дітей;    
    Б) збереження природи;      В) доброго ставлення до тварин
2. В родині Чарлі відносини були:
А) недружелюбними;  
        Б) родинними, теплими;       В) складними.
3. Хто з героїв повісті співав пісні повчального змісту?
А) Чарлі Баккет;  
             Б) Умпа - Лумпи;            В) містер Віллі Вонкі
4. Життя мумі-тролів було описане у казковій повісті
А) Роальда Дала,  
            Б) Туве  Янсон,              В) Льюїса Керролла
5.   Яку нову колекцію почав збирати мудрий Хемуль?
А) рубіни;  
             Б) значки;         В) рослини
6. Мумі-троль перетворився у страховисько під час гри у …
А) хованки,  
             Б) шахи,        В) квача.
7.  Чим містер Вонкі приємно здивував Чарлі?
А) дав йому коштовності;    Б) подарував фабрику;
     В) подарував шоколадку
8. Родина Бакетів була
А) дружною, але бідною,
         Б) веселою і багатою,     В) заможною і жадібною.
9. Що полюбляли умпа-лумпи?
А) шоколад,  
        Б) какао боби         В) карамель.
10. Головна думка казки Т. Янсон «Капелюх чарівника»:
А) рідний дім – це любляча сім’я ;    
   Б) жити – значить боротися;
В) краса врятує світ.
11. Спосіб життя мумі – тролів схожий на  життя:
А) тварин;  
           Б) невідомих істот;       В) людей
12. У що перетворював шкарлупу чарівний капелюх?
А) у квіти,  
             Б) у цукерки,         В) у хмарки
ІІ рівень
1. Знайдіть відповідність
1. Верука Солт.               А) їжачок
2. Мурашиний лев          Б) добре виховання
3. Чарлі Бакет                 В)  Морра
4. Рубін                           Г) білочки
2.Знайдіть відповідність
1. Тофсла і Віфсла          А) телепортування
2. Август Глуп                Б) душевна  рівновага
3. Майк Тіві                    В)  велика валіза
4. Ондатр                        Г) лінивий товстун

ІІІ рівень

   Дайте відповіді на питання

• Яких героїв зображено?
• Якими були стосунки у цій сім’ї?
• Чого нас навчає ця родина?

Дайте відповіді на питання

• Яких героїв зображено?
• Якими були стосунки у цій родині?
• Які родинні правила ви б обрали і для себе? Чому?

                                                            ІV  рівень
Твір-мініатюра
Улюблені герої розділу «Сучасна література»

                                  Контрольні роботи для 6 класу

                            Контрольна робота №1                6 клас

                                        Вступ. Міфи народів світу                                  


Початковий та середній рівень ( правильна відповідь – 0,5 бала)


1.                  Що таке міф?

А) стародавня розповідь про богів, героїв, надприродні явища, напівбогів;

Б) стародавня розповідь про історичне минуле наших предків;

В) стародавні оповіді про фантастичні явища.

        2. Що таке міфологія?

               А) сукупність міфів певного народу, а також наука, що вивчає міфи;

               Б) сукупність міфів певного народу;

               В) наука, що вивчає міфи.

        3. За що був покараний Прометей Зевсом?

            А) за те, що вкрав вогонь з Олімпу;

            Б) за те, що не видав таємницю смерті Зевса;

           В) за те, що не здійснив жертвоприношення богам.

         4. Як звали богиню краси в грецькій міфології?

            А) Афродіта;                    Б) Афіна;                    В) Гера.


         5.Що в перекладі означає ім’я Геракл?


           А) Уславлений Герою;                   Б) мужній;                     В) непокірний.


         6. Скільки подвигів здійснив Геракл?


           А) 12;                    Б) 10;                       В) 8.


          7. Кому змушений був служити Геракл?


          А) Єврисфею;                       Б) царю Авгію;                       В) амазонкам.


  8. Що трапилося з сином Дедала?


А) Ікар упав зі страшної висоти в море й загинув у його хвилях;


Б) Ікара згубив лютий змій;


В) Ікара поневолив грізний демон Віру.


9. Чим був особливий Нарцис?


А) своєю вродою;       Б) своїм розумом;        В) своєю винахідливістю.


10. Чому загинула дружина Орфея Евридика?


А) вона наступила ногою на змію і юна німфа загинула від отруйного укусу;


Б) вона загинула від нападу чудовиськ;


В) її  поглинула річка Стікс.


11. Символом чого є Апоп у міфі « Ра та Апоп»?


А) символом зла та темряви;         Б) символом світла ;        В) символом добра .


12. Чому Тефнут покинула Єгипет?


А) вона посварилася з батьком;              Б) вона посварилася з братом Атоном;


В)  батько її вигнав за непокору.


Достатній рівень ( правильна відповідь - 1 бал)


1.                  Встановіть послідовність подій у міфі про Прометея


А. Зевс позбавив людей вогню


Б. Зевс скинув Кроноса в Тартар


В. Прометей розповів таємницю Зевса своїй матері


Г. Прометея Гефест прикував до скелі


Д. Прометей викрав вогонь з Олімпу


Е. Прометей заспокоює Іо


Є. Прометею орел розриває груди


Ж. Зевс опустив скелю із Прометеєм у чорну безодню


2.Доповнити назву подвигів Геракла


1.                  Немейський...


2.                  Лернейська ...;


3.                  Керинейська ...;


4.                  Авгієві...;


5.                  ... Кербер;


6.                  ... Гесперід.


3.Порівняйте міфи «Про Деметру і Персефону» та давньоєгипетський міф про Тефнут


Високий рівень (3 бали)


Висловіть своє судження про те, які якості людського характеру  зробили  образи Ікара,   Орфея з грецьких  міфів  вічними образами.


Контрольна робота 3
«Пригоди і фантастика»  (Ч. Діккенс, М. Гоголь)
І варіант
Початковий рівень(0,5б. за кожну правильну відповідь )
1.Чарльз Діккенс – це…
а) англійський письменник;                  б) французький письменник;
в) американський  письменник.
2.Скільки духів Різдва прийшли до Скруджа ?
а) 3;                    б) 4 ;                        в ) 5  
  3.Про кого з героїв повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» йдеться в уривку: «Вичавлювати соки, витягати жили, забивати в труну, загарбувати, захоплювати, заграбастувати, вимагати — все це чудово вмів старий грішник...»?
а) Марлі;       б)  Скрудж;                        в)  Боб Кретчит
4.До якого жанру належить твір «Різдвяна пісня у прозі»?
а) поема;          б) пісня;                         в) повість
  5. Твір, що зробив М. Гоголя знаменитим, — це...
а) «Тарас Бульба»;           б) «Ревізор»;    
 в) «Вечори на хуторі поблизу Диканьки».
    6.Хто з героїв повісті М. Гоголя «Ніч перед Різдвом» побачив, що на небі немає місяця?
а) Коваль Вакула;       б) дяк;                в) козак Чуб.

Середній рівень (1б.за кожну правильну відповідь)
1.      Дайте визначення поняттю «повість». 
2.      Які містичні та фантастичні елементи автор використовує у повісті «Різдвяна пісня в прозі»?
3.      Звичаї та традиції якого народу описав М. Гоголь в повісті « Ніч перед Різдвом»?
4.      Ким за професією був Вакула?

Достатній рівень(2б.)
1.      Знайти відповідність між героєм та його роллю у творі:
1.
Ебінезер  Скрудж
а)
Клерк
2.
           Тім                  
б)
Скнара
3.
Фред
в)
Син Боба Кретчита
4.
Боб Кретчит
г)
Компаньон Скруджа
5.
Марлі
д)
Племінник Скруджа
Високий рівень (3 бали за докладну й обґрунтовану відповідь)
Виконайте одне із завдань.
а) Розкрийте образ Скруджа та з’ясуйте причини його духовного переродження.
б) Напишіть твір "Різдво в житті героїв вивчених творів та нашому житті".
в)Напишіть твір «Національні традиції у творах Ч. Діккенса та М. Гоголя».
           
                                                           Контрольна робота 3
«Пригоди і фантастика» (Ч. Діккенс, М. Гоголь)
ІІ варіант
Початковий рівень(0,5б. за кожну правильну відповідь)
1.Микола Гоголь народився у …
а) Петербурзі; б) Києві;  в) Великих Сорочинцях
2.Скільки духів Різдва прийшли до Скруджа ?
а) 3;                    б) 4 ;                        в ) 5  
  3.Про кого з героїв повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі» йдеться в уривку: «…і про нього тепер говорили, що ніхто не вміє так шанувати і справляти Різдво, як він.»?
а) Марлі;                  б)  Скрудж;                        в)  Боб Кретчит
  4.До якого жанру належить твір «Ніч перед Різдвом»?
а) поема;          б) пісня;                         в) повість
  5. Твір, що зробив М. Гоголя знаменитим, — це...
а) «Тарас Бульба»;       б) «Ревізор»;    
в) «Вечори на хуторі поблизу Диканьки».
    6. Хто з героїв повісті шукав способу зігнати злість на Вакулі?
а) Солоха;       б) дяк;                в) козак Чуб.

  Середній рівень(1б. за кожну правильну відповідь)
1.Дайте визначення поняттю «повість». 
2.Які казкові та фантастичні елементи автор використовує у повісті «Ніч перед Різдвом»?
3. Звичаї та традиції якого народу описав Ч.Діккенс  в повісті «  Різдвяна пісня в прозі»?
4Куди і до кого попрямував Вакула по черевички  для Оксани?

Достатній рівень (2б.)
1.Знайти відповідність між героєм та його роллю у творі:
1.
Солоха
а)
дочка Чуба
2.
Пузатий Пацюк
б)
коваль
3.
Корній Чуб
в)
сільський знахар
4.
Оксана
г)
Відьма
5.
Вакула
д)
козак

Високий рівень (3 бали за докладну й обґрунтовану відповідь)
Виконайте одне із завдань.
а) Розкрийте образ Скруджа та з’ясуйте причини його духовного переродження
б) Напишіть твір "Різдво в житті героїв вивчених творів та нашому житті"
в)Напишіть твір «Національні традиції у творах Ч. Діккенса та М. Гоголя». 



Контрольна робота № 4              6 клас
Людські стосунки
І варіант
І – ІІ рівні
1.Події в оповіданні А. Чехова «Товстий і тонкий»відбуваються:
А) у канцелярії;             Б) на вокзалі;       В) на вулиці.
2. Назвіть чин товстого:
А) таємний радник;           Б) титулярний радник;        В) столоначальник.
3. Назвіть форму художньої оповіді в оповіданні А. Чехова «Хамелеон»:
А) авторська розповідь;         Б) діалоги героїв;         
В) розповідь від імені вигаданого оповідача.
4. Назвіть художню деталь, яка свідчить про зміну позиції поліцейського наглядача щодо «справи»:
А) решето з аґрусом;      Б) нова шинель;       В) закреслення в протоколі.
5. В оповіданні Джека Лондона «Жага до життя» розповідається про події часів американської:
А) «золотої лихоманки»;         Б) «голодної лихоманки
В) «золотої доби».
6.Головний герой оповідання Джека Лондона «Жага до життя»:
А) Білл;         Б) Джек;        В) не має імені.
7. Безіменного героя оповідання Джека Лондона «Жага до життя» підібрав:
А) військовий корабель;          Б) китобійне судно;       В) рибальська шхуна.
8. Прізвище старого дядька, який опікувався хлопчиком (В.Короленко «Сліпий музикант»):
А) Тищенко;         Б) Яценко;        В) Луценко.
9. Влітку хлопчик з дядьком Максимом покинули маєток і поїхали (В.Короленко «Сліпий музикант»):
А) на навчання в Київ;                        Б) на навчання в Петербург.
 В) дядько віддав його ходити зі сліпим бандуристом;
10. «Він прозрів, так, це правда – він прозрів», – думав герой оповідання В.Короленка «Сліпий музикант»:
А) батько;      Б) дядько Максим;      В) мати.
11.  Що вразило вчених китобійного судна «Бедфорд», коли вони побачили на березі живу істоту?
А) те, що вона виявилася людиною;
Б) те, що вона кричала нелюдським голосом;
В
) те, що це була людина, яка  звивалася  немов велетенський хробак;
Г
) те, що ця істота була сліпа і безтямна
12. Петрусь Попельський усвідомив «усю жахливість своєї сліпоти»…
А) після знайомства з Евеліною;    Б) після подорожі до Почаївської лаври;
В) після народження сина;          Г) після спілкування із сліпим дзвонарем.
13. Відтворіть послідовність подій в оповіданні «Жага до життя»
А) Головний герой перелічує сірники
Б) Рушниця героя впала у воду
В) Герой ловить в калюжі пічкура
Г) Герой розпитує членів екіпажу про наявність харчів на кораблі
Д) Герой вбиває вовка
Е) Герой зустрів ведмедя
Є) Герой побачив рештки Біла
Ж) Герой підвернув ногу
14. Встановити  відповідності.
1.Петро Попельський                                          а) сестра
1.Евеліна                                                               б) слуга
2.Ганна Михайлівна                                            в) дружина
3.Максим Яценко                                                 г) мати
4.Йохим                                                                  д) дядько
 15. Розкажіть про зв'язок життя і творчості В. Короленка з Україною.                                                                              

  
Контрольна робота № 4
Людські стосунки
ІІ варіант
І – ІІ рівні
1.Події в оповіданні А. Чехова «Хамелеон» відбуваються:
А) у поліцейському відділку;        Б) на залізничному вокзалі;
В) на базарній площі.
2. Визначте головну ідею оповідання «Хамелеон»:
А) осуд нерозважливої поведінки;        Б) критика поліцейської системи;
В) засудження пристосуванства.
3. Назвіть форму художньої оповіді в оповіданні А. Чехова «Товстий і тонкий»:
А) авторська розповідь;                Б) діалоги героїв;
В) розповідь від імені вигаданого оповідача.
4. З’ясуйте, яку роль відіграє художня деталь – запахи, у характеристиці кожного з чиновників:
А) дає уявлення про їхні матеріальні статки;
Б) дає уявлення про їхню акуратність;
В) свідчить про їх особисті уподобання.
5. Дія оповідання Джека Лондона «Жага до життя» відбувається:
А) влітку;             Б) весною;          В) восени.
6. Головний герой оповідання Джека Лондона «Жага до життя» на привалах ретельно рахує:
А) золото;             Б) набої;             В) сірники.
7.  Безіменний  герой оповідання Джека Лондона «Жага до життя» до своїх рятівників ставився:
А) з вдячністю;             Б) з підозрою;           В) байдуже.
8. Настрій хлопчика змінився після зустрічі в монастирі зі сліпим
  (В.Короленко «Сліпий музикант»):
А) дзвонарем;       Б) монахом;         В) дяком.
9. Проблема повісті «Сліпий музикант»:
А) людина і суспільство;            Б) боротьба за власне щастя;
В) проблема вибору.
10. Герой повісті «Сліпий музикант» знайшов своє щастя в:
А) сім’ї;          Б) музиці;         В) самотності.
11. Що сталося, коли Тонкий почув про посаду Товстого?
А) щиро зрадів за товариша;         Б) зіщулився, згорбився, звузився;
В) засмутився через заздрощі;       Г) швидко попрощався
12. Ідея оповідання Дж. Лондона «Жага до життя»:
а) ніщо в житті не дається задарма;   
б) кожна Людина повинна боротися за своє життя ,бути здатною постояти за себе та любити Життя;           
 в) ніколи не залишати друга в скрутному становищі, залишитися людиною?
13. Відтворіть послідовність подій в оповіданні «Жага до життя»
А) Головний герой перелічує сірники
Б) Рушниця героя впала у воду
В) Герой ловить в калюжі пічкура
Г) Герой розпитує членів екіпажу про наявність харчів на кораблі
Д) Герой вбиває вовка
Е) Герой зустрів ведмедя
Є) Герой побачив рештки Біла
Ж) Герой підвернув ногу
14. Встановити  відповідності.
1.Петро Попельський                                          а) сестра
1.Евеліна                                                               б) слуга
2.Ганна Михайлівна                                            в) дружина
3.Максим Яценко                                                 г) мати
4.Йохим                                                                  д) дядько
 15. Розкажіть про зв'язок життя і творчості В. Короленка з Україною.                                                                              



Контрольна робота №5            6 кл.
«Поетичне бачення світу»
І варіант
1.     Псевдонім Мацуо Басьо перекладається як
А. «бананове дерево»;                Б. «баноновий сік»;
В. «бананове тістечко»;               Г. «банановий листок».
2.     Якому поету належить рядок «Моя мрія лине в гори навздогін вітрам»?
А. Мацуо Басьо;              Б. Дж. Родарі;            В. Г. Лонгфелло;       Г. Р. Бернсу.
3.     У поемі Г.Лонгфелло «Пісня про Гайавату» використовуються міфи..
А. англійців;                                                    Б. американців;     
В. північноамериканських індіанців;            Г. французів.
4.     Джанні Родарі став всесвітньо відомим як..
А. поет;                     Б. прозаїк;                 В. казкар;               Г.журналіст.
5.     З’єднайте автора з його Батьківщиною.(2б.)
А.Мацуо Басьо            1. Шотландія
Б. Роберт Бернс           2. Японія
В.Генрі Лонгфелло      3.Італія
Г.Джанні Родарі          4.Америка
6.     Виправте помилки в визначенні поняття. (1б.)
Хайку – це трирядковий  вірш, в якому в першому рядку 7 складів, в другому рядку 5 складів, в третьому рядку 7 складів.
7.     Про кого з поетів йде мова: « Народився в сім’ї фермера. Уславився як народний поет. Його називали поетом-орачем та генієм-самородком.»  ( 1б.)
8.     Визначте головну думку вірша Р.Бернса « Моє серце в верховині».( 1б.)
9.     Про які пам’ятки історії та культури згадав Дж.Родарі у вірші « Листівки з видами міст»? Що ви про них знаєте?( 1б.)
10.            Продовжте думку. (2 б.)
Ліричний герой – це…
Хайку – це ..
11.           Проаналізуйте один з хайку ( на вибір) Мацуо Басьо.(2 б.)
                                  
                      Контрольна робота №5            6 кл.
«Поетичне бачення світу»
ІІ варіант
1.     Хто з українських поетів назвав Р.Бернса «поетом народним і великим»?
А. Т.Шевченко;          Б. І.Франко;              В. Леся Українка;          Г. П.Грабовський.
2.     Гітчі – Маніто з поеми Г. Лонгфелло «Пісня про Гайавату» - це ..
А. мисливець;             Б. верховний вождь;        В. великий дух;        Г. шаман.
3.     У чому полягає своєрідність культури Японії?
А. вона повязана з політикою;             Б. повязана з реальним життям;
В. вона повязана з філософією, природою та мистецтвом;        Г. повязана з наукою.
4.                Хто є автором рядків «Картинки веселі, життя – суворе»?
А. Мацуо Басьо;              Б. Р.Бернс;             В. Г.Лонгфелло;        Г. Дж. Родарі
5.     З’єднайте автора з його твором.(2б.)
А.Мацуо Басьо           1. « Моє серце в верховині…»
Б.Роберт Бернс           2. « Пісня про Гайявату»
В.Генрі Лонгфелло      3.« Листівки з видами міст»
Г.Джанні Родарі          4.« Жабка стрибне, сплеск пролунає»
6.     Виправте помилки в визначенні поняття. (1б.)
Поема – це невеликий за розміром прозовий твір з ліричним або оповідним сюжетом.
7.     Про кого з поетів йде мова: «Народився в сім’ї самурая. При народженні отримав ім’я Кіндзаку, а досягнувши повноліття - Дзінісітіро» ( 1б.)
8.     Визначте головну думку поеми Г. Лонгфелло « Пісня про Гайявату».( 1б.)
9.     Про які пам’ятки історії та культури згадав Дж.Родарі у вірші « Листівки з видами міст»? Що ви про них знаєте?( 1б.)
10.                       Продовжте думку. (1б.)
Хайку  – це…
Ліричний герой – це…
11.                       Проаналізуйте вірш Р.Бернса «Моє серце в верховині».(2 б.)



                               6 клас          Контрольна робота № 6
          Образ майбутнього в літературі. Сучасна література
                                               1варіант

Завдання 1 – 10 мають по чотири відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і запишіть її в зошит. (0,5 б.)
1.      Який з перелічених творів НЕ належить Рею Бредбері?
   А. «Калейдоскоп»;        Б. «Канікули»;     В. Таємний острів»;  Г. «Літо, прощавай!»
2. Соціальна фантастика – різновид фантастики, у якому висловлено роздуми щодо подальшої долі
   А людської цивілізації;   Б. природи;     В. всесвіту;     Г. космічної галактики
3. Світове визнання до Р.Бредбері прийшло після виходу твору
   А «Марсіанські хроніки»;           Б. «451 за Фаренгейтом»;                                                            В. Смерть – справа одинока»;       Г. «Все літо в один день»
4. Герой оповідання Р.Шеклі Кліві мав професію
   А діловода;     Б. менеджера»;       В. поштаря;         Г. поштмейстера»
5. Людей на площі з оповідання Р.Бредбері «Усмішка» об’єднувало почуття
   А перемоги;    Б. тривоги;        В. ненависті;         Г. милосердя
6. «…людина, як ніхто, здатна пристосуватися будь-кого переважити…»
   А розумом»      Б. інтелектом»        В. інтуїцією;          Г. добротою
7. У свято науки (оповідання «Усмішка») каву варили з:
А. якихось ягід;       Б. ячменю;        В. кавових зерен;       Г. пшениці
8. У казковій повісті М.Енде « Джим Ґудзик і машиніст Лукас» зображено
А справжні географічні території;                   Б казкові країни;
 В справжні та вигадані країни;          Г неземні цивілізації.
9.       Вірним другом Лукаса є
А паротяжиха Емма;      Б король Альфонс;      В пан Неталан;   Г пані Штоцкер.
10.       Головною чеснотою Джима Гудзика є
А сила;        Б уважність;                В хоробрість;     Г вірність.

Завдання 11 - 14 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть відповідь у зошит.
   11. Установіть сюжетну послідовність подій в оповіданні Р.Бредбері «Усмішка»
        А спогади Тома про свята останніх років
        Б споглядання Томом зібганого клаптика полотна
        В звуки розірваного полотна
        Г черга на майдані
   12. Установіть відповідність між персонажем і його описом.
       1  Том                           А «…мов блискавка, метнувся назад»
       2  поштмейстер           Б «…той, що був за спиною, раптом стрибнув і впав на поштар-                                            ську  торбу, зваливши Кліві з ніг»
       3 барс                           В «дмухав на свої червоні, у саднах, руки…»
       4  брат Тома                Г  «Глянувши на ідеально рівну й чисту зелень планети, …
                                              на мить засумнівався»
                                     Д  йому «довелося сьогодні самому поратися на земельній  ділянці»
13.   Установіть відповідність між деталлю і персонажем.
      1 аркуш паперу в руці                    А Том
      2 жовті шнурки на зап’ястках       Б чоловік з натовпу
      3 босі п’яти                                      В Кліві
      4 брудний, з грубої
         мішковини, одяг                          Г поліцейський
                                                               Д вершник
  14.Визначення
1. зіткнення в художньому творі протилежних поглядів (позицій, інтересів, ідей), що призводять до загострення суперечностей, активних дій, боротьби
2. різновид фантастики, у якому висловлено роздуми або припущення щодо теперішньої та подальшої долі суспільства, людської цивілізації, Усесвіту
3. художній твір, у якому поєднуються ознаки повісті й казки
4. різновид фантастичної літератури, заснований на використанні міфологічних і казкових сюжетів, образів, мотивів.
Термін
А  психологічна повість
Б  повість-казка
В фентезі
Г соціальна фантастика
Д конфлікт
Завдання 10 - 12  відкритої форми.
10. Чим незвичний образ Конрада? Висловіть своє ставлення до героя.
11. Укажіть жителів фантастичної країни Усландії.
12. У творі М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» утверджуються моральні цінності...





                               6 клас          Контрольна робота № 6
          Образ майбутнього в літературі. Сучасна література
                                               2 варіант
 Завдання 1 – 10 мають по чотири відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і запишіть її в зошит. (0,5 б)
1.      Який з перелічених творів НЕ належить Роберту Шеклі?
   А. «Кульбабове вино»;           Б. «Смак пудингу»;
     В. «Злочинна цивілізація»;           Г. «Захист»
2. Конфлікт (художній) – зіткнення поглядів, що призводять до загострення
   А. хвороби;                          Б. ворожнечі;         
  В. людських потреб;             Г. суперечностей
3. Р.Шеклі є представником такого різновиду фантастики, як
   А. пригодницька;         Б. соціальна;        В. наукова;       Г. воєнна
4. Як звали захисника Тома?
   А. Вільям;           Б. Грігсбі;             В. Леслі;            Г. Джонсон
5. Звірі на планеті З-М-22 вистежували один одного за допомогою
   А. запаху;            Б. слуху;             В. зору;            Г. телепатії
6. «… поверне нам хоча б частку цивілізації» «Людина, чия душа відкрита до…»
   А. естетичного;       Б. фантастичного;           В. прекрасного;       Г. світлого
 7.Як Джим з казкової повісті М.Енде «Джим Ґудзик та машиніст Лукас» опинився в будинку пані Штоцкер?
А  повернувся від бабусі;        Б переїхав з іншого міста;
В прибув у поштовому пакункові;
         Г приблудився після довгої мандрівки.
8.       Країна, що вразила уяву Лукаса й Джима, - це
А Америка;                   Б Китай;            В Німеччина;             Г Недогадія.
9.       У школі пані Кутняк панували
А сміх і радість;                              Б страх і покора;    
   В злість і заздрість;                      Г творчість і взаємоповага.
10.  Яку криницю побачив Міо, подорожуючи країною?
А. наповнену джерельною водою;           Б. наповнену брудною водою;
В. наповнену казками, піснями;               Г. наповненою живою водою.  

Завдання  11 - 14 передбачають установлення послідовності / відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть відповідь у зошит. ( 1 б.)
11. Установіть сюжетну послідовність подій в оповіданні Р.Шеклі «Запах думки»
   А звірі навколо Кліві
   Б задоволений поштмейстер
   В Кліві – смолоскип
   Г вдала посадка на планеті З-М-22
12. Установіть відповідність між персонажем і його описом.
   1 Грігсбі       А «він може бачити зі заплющеними очима й відчуває, що робиться за спиною
   2 вовк           Б «…волаючи, штовхаючись, борсаючись, поніс його до картини»
   3 Кліві          В «Не забивай собі голову! Для неї вже немає місця!»
   4 натовп       Г  «…мов блискавка, метнувся назад»
                         Д «…той, що був за спиною, раптом стрибнув і впав на поштарську
                               торбу, зваливши Кліві з ніг»
13. Установіть відповідність між деталлю і персонажем.
   1 перетинчасті лапки         А барс
   2 роззявлена паща              Б гриф
   3 мертвеччина                    В вовк
   4 пухнаста морда                Г білка
                                                 Д дятел
14. Визначення
1 зіткнення в художньому творі протилежних поглядів (позицій, інтересів, ідей), що призводять до загострення суперечностей, активних дій, боротьби
2 різновид фантастики, у якому висловлено роздуми або припущення щодо теперішньої та подальшої долі суспільства, людської цивілізації, Усесвіту
3 художній твір, у якому поєднуються ознаки повісті й казки
4 різновид фантастичної літератури, заснований на використанні міфологічних і казкових сюжетів, образів, мотивів.
Термін
А  психологічна повість
Б  повість-казка
В фентезі
Г соціальна фантастика
Д конфлікт

Завдання 15 - 17  відкритої форми.
15.Визначте головну думку оповідання Рея Бредбері «Усмішка».
16. У творі М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» утверджуються моральні цінності...
17. Яке було становлення Конрада у світі?
 

                                      Контрольні роботи 7 клас

                        Контрольна робота.  № 1  Вступ. Билини і балади
                                                          1 варіант
І – ІІ рівень ( 0,5 бала)
1.    Билини створені
А. переважно за часів Київської Русі;
     Б. в ХХ столітті;    В. в ІІІ столітті до н.е.
2.             Ілля Муромець був родом
А. із м.Києва с.Карачаєва;           Б. із м.Муромля с.Карачаєва;         В. із м.Чернігова.
3.             Соловей Розбійник засвистів на повний свист бо:
А
. прочував свій кінець;      Б. щоб залякати князя Володимира;    В. хотів похизуватися.
4.             Балади бувають:
А
. історико – героїчні;          Б. соціально – побутові;         В. казково – фантастичні;    
5.             Робін Гуд із своїми друзями жили:
А
. в Шервудському лісі;       Б. в Ноттінгемському замкові;    В. на окраїні Лондона.
6.                  У баладі Ф.Шиллера «Рукавичка» перемагає
    А.  прекрасна дама ;            Б. кодекс людяності;          В. примхи Кунігунди.
7.                  Який з творів належить до билин:
А. «Король Лір та його доньки»;        Б. «Ілля Муромець і Соловей-розбійник»;
В. «Світязь».
8.Автором якого твору є Шиллер:
А. «Рукавичка»;                  Б. «Світязь»;               В. «Пісня про віщого Олега».
9.  Літературна балада – це:
А. жанр ліро-епічної поезії фантастичного, історико-героїчного або соціально-побутового змісту з драматичним сюжетом;
Б. прозовий твір невеликого обсягу;
В. ліро-епічний жанр усної народної творчості з динамічним сюжетом, з трагічною, часто фантастичною розв’язкою.
10.  Фольклорні епічні пісні історико-героїчного та соціально-побутового змісту про воїнів-богатирів, героїв та їхні подвиги – це:
А. билини;                              Б. балади;                        В. байки.
11. Якого кольору був верес, з якого пікти варили напій:
А. білого;                                Б. синього;                     В. червоного?
12. Вкажіть назву твору, з якого наведено цитату:
    «Між іншими достатками його 
     Були також три доні гожі, 
     Прегарні й свіжі, що перевищали 
    Красою три червоні рожі.»
 А
. «Як Робін Гуд став розбійником»;     Б. «Король Лір і його дочки»;       В. «Світязь».
ІІІ рівень ( 1 бал)
1..З якого твору цитата?
«Та поїхав лісами Брянськими
Простою дорогою у славний город Київ.
Одною рукою коня тримав,
Другою рукою дуба рвав».

2. Про кого мова?
«Жахались його вороги! –
Пішов на пиктів оружно,
Щоб знищить їх до ноги.
Він гнав їх, неначе ланей,
По вересових горбах,
Мчав по тілах спогорда,
Сіяв і смерть, і жах»
3.Установіть відповідність між твором і його ідеєю:
      1. «Рукавичка»
      2. «Світязь»
      3. «Вересовий трунок»
А – уславлення подвигу непримиренної боротьби з  іноземними загарбниками;
Б – ствердження самоцінності життя;
В – утвердження любові до батьківщини і героїзму.
4.      Переспів – це…    Схожість і відмінність перекладу і переспіву.

ІV рівень (на вибір одне завдання)
- Охарактеризуйте образ Іллі Муромця як билинного богатиря.
- Кодекс рицарської честі за баладою Шиллера «Рукавичка».
- Моральний урок у фольклорній баладі «Король Лір та його дочки».
- Народне уявлення про героя-захисника в образах Робіна Гуда та його товаришів.
- Якою я уявляю сучасну баладу?



                                                         Контрольнаробота№ 1. Вступ. Билини і балади
                                            ІІ варіант
Рівень І – ІІ рівень ( 0,5 бала)
1. Народний епос
А. зображує казкових герої;         Б. розповідає про фантастичні події;
В. зображує героїчні вчинки певного персонажа, важливі історичні події.
2. Билини створені
А. переважно за часів Київської Русі;         Б. в ХХ столітті;         В. в ІІІ столітті до н.е.
3. Ілля Муромець був родом
А. із м.Києва с.Карачаєва;          Б. із м.Муромля с.Карачаєва;        В. із м.Чернігова
4. Соловей Розбійник засвистів на повний свист бо:
А. прочував свій кінець;       Б. щоб залякати князя Володимира;      В. хотів похизуватися.
5. Балади бувають:
А. історико – героїчні,        Б. соціально – побутові,      В. казково – фантастичні.
6. Традиційно балада складається:
А. експозиції, зав’язки, основної частини, кульмінації, розв’язки.
Б.  експозиції, зав’язки.                          В. основної частини і кульмінації.
7. Вкажіть назву твору, з якого наведено цитату:
«Між іншими достатками його 
Були також три доні гожі, 
Прегарні й свіжі, що перевищали 
Красою три червоні рожі.»

 А. «Як Робін Гуд став розбійником»;     Б. «Король Лір і його дочки»;      В. «Світязь».
8. Робін Гуд був ватажком:
А. лучників;              Б. вільного лісового братства;                  В. селян.
9. Головними ознаками літературної балади є:
А. напруженість сюжету;                            Б.наявність діалогів;      
В. віршований , ліро – епічний твір;                     Г. відсутність конкретного автора.
10. У баладі Ф.Шиллера «Рукавичка» перемагає
А.прекрасна дама ;            Б. кодекс людяності;        В. примхи Кунігунди.
11. Р.Л.Стівенсон – це ..
А. відомий французький письменник;                 Б. відомий шотландський письменник;
В. відомий польський поет.
12 .Що таке верес?
А. птах;                                Б. кущ;                    В. напій.

ІІІ рівень (1 бал)
1.      З якого твору цитата?
«Та поїхав лісами Брянськими
Простою дорогою у славний город Київ.
Одною рукою коня тримав,
Другою рукою дуба рвав».

2. Про кого мова?
«Жахались його вороги! –
Пішов на пиктів оружно,
Щоб знищить їх до ноги.
Він гнав їх, неначе ланей,
По вересових горбах,
Мчав по тілах спогорда,
Сіяв і смерть, і жах»
3.Установіть послідовність подій у баладі Ф.Шиллера «Рукавичка»:
А «І зіво дверей вивергає їх: двох леопардів прудких…»;
Б «Тигр жаский з клітки рине тісної…»;
В «Подяки, дамо, не треба мені»;
Г «Король дав знак рукою»;
Д «Принести рукавичку прошу я вас!».
4. Переклад – це ….    Схожість і відмінність перекладу і переспіву.

ІV рівень (на вибір одне завдання)
- Охарактеризуйте образ Іллі Муромця як билинного богатиря.
- Кодекс рицарської честі за баладою Шиллера «Рукавичка».
- Моральний урок у фольклорній баладі «Король Лір та його дочки».
- Народне уявлення про героя-захисника в образах Робіна Гуда та його товаришів.
- Якою я уявляю сучасну баладу?




Зарубіжна література, 7 клас
Контрольна робота № 3 «Духовне випробування людини»
Варіант І
Рівень 1 (0,5 бала)
  1. «Останній дюйм» Джеймса Олдріджа за жанром -  це:
А) оповідання;      Б) повість;      В) роман;    Г) поема.
 2.За фахом Бен був:
А) аквалангістом;   Б) льотчиком;  В) лікарем;   Г) військовим.
3. Основна проблема оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм»
А) взаємини батьків і дітей;                  Б) охорона природи;
В) технічний прогрес і його наслідки;      Г) дружба та кохання
4. «Останній дюйм» для посадки літака – це:
А) сигнал для диспетчерів аеродрому про надання смуги для посадки;        Б) запорука вдалої посадки; В) сигнал небезпеки; Г) межа, за якою треба стрибати з парашутом.
5. «Якщо…» Кіплінга – це звернення до:
А) учасників індійського визвольного руху проти англійської влади;   Б) сина, яке сприймається як звернення до всіх молодих;
 В) самого себе; Г) молодого друга, який переживає не найкращі часи;
6. Камаль украв у полковника
А) вуздечку;   Б) лошицю;   В) шаблю;   Г) дружину.
7. Кому належать ці слова: «Я мусив честь берегти./ В дарунок від батька/ лошицю візьми - / бо справжня людина ти!»
А) Син Полковника; Б) Син Камаля; В) Полковник; Г) Камаль.
8.Чим закінчується зустріч двох воїнів (за твором Р.Кіплінга «Балада про Схід і Захід»?
А) Битвою;                                   Б) примиренням; 
В) втечею одного з воїнів;         Г) загибеллю героїв.

Рівень 2 (1 бал)
9. Установіть послідовність подій у «Баладі про Схід і Захід»:
А) Камаль викрав Лошицю Полковника; Б) Син Камаля і син Полквоника у форті Букло; В) Син Полковника дарує лошицю; Г) Поєдинок не на життя, а на смерть.
10. Що найбільше схвилювало Деві, коли герої опинилися в Акулячій бухті?
11. Які риси сильної особистості, на думку Р. Кіплінга, повинен мати його син?
Рівень 3 (1,5 бала)
12. Охарактеризуйте образ Бена з оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм»
Рівень 4 (3 бали)
13. Висловіть своє судження про проблему духовного випробування людини та її моральної стійкості у творах письменників та в нашому житті.




Зарубіжна література, 7 клас
Контрольна робота  № 2 «Духовне випробування людини»
Варіант ІІ
Рівень 1 (0,5 бала)
1. Малолітньому синові Бена з оповідання Дж. Олдріджа довелося самому вести літак, тому що:
А) це був подарунок батька йому на день народження; Б) батько загинув, фільмуючи акул; В) батько був тяжко поранений акулами;
Г) Деві порушив батькову заборону і вирішив сам покататися на літаку;
2. Головною думкою оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм» є:
А) уславлення мужності та героїзму головних героїв твору;
Б) засудження жорстокого ставлення до природи;
В) утвердження віри у внутрішні можливості людини, сімейних цінностей; Г) схвалення дій хлопчика, який урятував батька.
3. За фахом Бен був
А) аквалангістом; Б) льотчиком; В) лікарем; Г) журналістом.
4. Дію «Балади про Схід і Захід» відбувається у:
А) США; Б) Британській Індії; В) Саудівській Аравії; Г) Україні
5. Конфлікт у творі Р. Кіплінга «Балада про Схід і Захід» стався через:
А) повстання афганців; Б) украдену Камалем лошицю; В) незадоволення індійців своїм становищем; Г) відняту у місцевого населення отару овець
6. Скільки років було Деві
А) 43;          Б) 14;          В) 12;             Г) 10
7. Камаль порівняв себе і полковничого сина із:
А) двома тиграми;             Б) двома вовками;
В) двома шакалами;         Г) самотніми мисливськими псами.
8.Чим закінчується зустріч двох воїнів (за твором Р.Кіплінга «Балада про Схід і Захід»?
А) Битвою;                                   Б) примиренням; 
В) втечею одного з воїнів;         Г) загибеллю героїв.


Рівень 2 (1 бал)
9. Установіть послідовність розвитку стосунків Бена й Деві:
А) Бен приймає допомогу хлопця, не відчуваючи до нього батьківських почуттів.
Б) Деві мовчки виконує накази батька;
В) Бен обіцяє собі добратися до самого серця хлопчика;
Г) Деві не боїться батька.
10. Визнач провідну ідею вірша Р. Кіплінга «Якщо …»
11. Що подарував син Полковника своєму новому другові?
Рівень 3 (1,5 бала)
12. Охарактеризуйте образ Деві з оповідання Дж. Олдріджа «Останній дюйм».
Рівень 4 (3 бали)
13. Висловіть своє судження про те, що таке сімейні цінності та як вони утверджуються у творі Дж. Олдріджа та в нашому житті.












Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у ЗЗСО у 2021 -2022 н.р.

План роботи під час карантину